Taste the Nation With Padma Lakshmi
Award winning cookbook author, host and executive producer Padma Lakshmi, takes audiences on a journey across America, exploring the rich and diverse food culture of various immigrant groups, seeking out the people who have so heavily shaped what American food is today. From indigenous communities to recent immigrant arrivals, Padma breaks bread with Americans across the nation to uncover the roots and relationship between our food, our humanity and our history - ultimately revealing stories that challenge notions of identity, belonging, and what it means to be American.
Burritos at the Border
Once part of Mexico, El Paso, Texas, defines the region's identity and the complexity of America's political landscape; Padma eats her way through this border city while discovering the origins of one of America's most beloved cuisines.
The All American Wiener
Many think hot dogs, hamburgers and pretzels are quintessentially American, but their origins are actually German; in Milwaukee, Padma meets descendants of early German immigrants who hold onto their heritage by celebrating and reclaiming it.
Padma asks family, friends and those she admires how they hold onto Indian culture and pass it down to the next generation; In New York City, she cooks the dishes that remind her of her original home and tastes Indian foods near her current home.
The Gullah Geechee people of South Carolina are fighting to preserve the traditions passed down from their ancestors, West Africans forced into slavery; Padma catches and cracks crab with friends, all working towards reclaiming their heritage.
Chinese food is one of the most popular cuisines in the United States but the flavors have been simplified over time; in San Francisco, Padma explores how Chinese immigrants and Chinese-Americans are broadening people's understanding of this cuisine.
Padma tastes her way through Los Angeles, sampling one of her favorite cuisines: Persian food; the community opens up about the misconceptions some Americans have about Iranians, one kebab at a time.