Giants of the Deep
S1, E2: In the Azores, the team follows the elusive sperm whales to its hunting grounds a mile beneath the surface, where they discover the secret lives of these deep-diving whales. State-of-the-art camera systems and the OceanXplorer’s submersibles explore this world of eternal darkness, capturing the whale’s main prey — an enormous squid, never filmed before in these Atlantic waters.