The Man in the Mansion
S2, E14: Brennan, Booth and the Jeffersonian team are called in by the Bancroft family, major donors to the Jeffersonian, to investigate the death of Terence Bancroft, who was found dead at home, bound to his desk chair and maliciously stabbed. The team proves the body had been there for almost a month. Booth questions Terence's wife, Clarissa, while the team brings the body and all the evidence back to the Jeffersonian for further tests. Hodgins removes an old photo of himself with the victim from official evidence so the others won't see it, knowing the photo links him to the case. When the case goes to trial and Hodgins' involvement is revealed, the Jeffersonian's reputation is jeopardized, prompting Brennan to make an important decision about her team. Psychiatrist Dr. Gordon Wyatt has cleared Booth to carry a gun and go back to work, but it's contingent on Booth continuing to meet with Wyatt on a few underlying issues - issues that may be creeping into Booth's judgment and affecting his investigative work. Meanwhile, Agent Sullivan invites Brennan to one of his basketball games and the heat is turned up on their relationship.