The Curse of the Mummy's Tomb
Greedy American Alexander King (Fred Clark) makes an excursion to Egypt, where he hopes that archaeologist Sir Giles Dalrymple (Jack Gwillim) and young assistant John Bray (Ronald Howard) can help him unearth ancient treasures. But they eventually run into Adam Beauchamp (Terence Morgan), an accursed man with a long family history of hauntings. Adam's mere presence is enough to awaken mummy Ra-Antef (Dickie Owen), putting the entire expedition in grave danger.