By the Grace of the Gods
After dying in his sleep, three divine beings reincarnate Ryoma to a world of magic, where he spends his time researching and caring for slimes. But after healing an injured traveler, Ryoma and his slimes decide to set out and use his power to help others.
It turns out that the travelers Ryoma saved were the local duke and his family; impressed by Ryoma's various skills and enamored by his personality, they offer to take Ryoma along on their journey.
Ryoma and the Jamil family travel to Gimul, a mining town; there, Ryoma and Eliaria take the first steps in becoming professionals in their crafts.
Ryoma and his slimes arrive at Miya's house, overflowing with trash from a nearby dump. However, they discover that the entire town of Gimul needs a clean-up.
Eliaria and Ryoma practice magic and combat in Gimul against the weak but numerous monsters now infesting the abandoned mine shafts.