Kono Oto Tomare!: Sounds of Life
New Club Members
It's Takezo Kurata's 3rd year at Tokise High and he's now the sole member of the Koto Club after his upperclassmen graduated. If no new students join, the club will be disbanded. He's in for a shock, however, when Chika Kudo, a delinquent, joins the club.
Having What It Takes
It's time to entice more first years into joining the koto club. Even though Takezo's solo performance doesn't seem to capture the crowd, the beautiful Satowa Hozuki suddenly shows up asking permission to join.
Even though the instruments will soon be repaired, the club is still in need of more members or it'll be disbanded. Fortunately, Chika's old friends Saneyasu Adachi, Michitaka Sakai and Kota Mizuhara seem to be interested in joining.
The club members are having trouble learning the piece for their upcoming performance and being so naturally talented is making it hard for Satowa to know how to teach everyone. Will the club really be able to learn this piece in time?
It's almost time for the clubs big performance. They need to satisfy the whole school or the club will be disbanded! They're all nervous and the crowd seems displeased from the get-go. Can they do it?
A new member, Hiro Kurusu, has joined the koto club. She's a second year student from the same class as Takezo. He hasn't talked to her much but she seems nice. Will she get along with the members of the club?