Allies Strike Back
S1, E5: At the end of 1942: The Russians still hold Stalingrad and the Eastern front is stagnating. In the north Atlantic, the Allies have managed to reduce the threat of German submarines. While in El-Alamein in the Egyptian desert, the British Empire has stopped the dangerous advance of Rommels troops towards the Suez Canal. British and Americans open a new front in North Africa. Hitler invades Frances Free Zone to protect the Mediterranean coast, and the rounding up of Jews intensifies across Europe. But Hitler is powerless against General Zhukovs counter-attack in Stalingrad and cannot outmanoeuvre the encircling of his forces. At Kursk, Hitler attempts a final attack against the Red Army, but it is in vain. At the same moment, the Allies are landing in Sicily. Italy changes sides. The vice is tightening in Europe around the Axis troops, but more than ever, Hitler seems determined to fight on to the end.