Burgess Shale-Rocks and the Keys to Life
S1, E6: Chart the evolution of life revealed in the extraordinary fossils of the Burgess Shale in British Columbia. This mountainside quarry records the proliferation of new organisms-both familiar and bizarre-that followed a mass extinction half a billion years ago.