1066: The Year That Changed Everything Completing the Conquest
S1, E5: It took several years for William the Conqueror to consolidate the gains he made at the Battle of Hastings. Learn how he used a combination of diplomacy and clever military tactics to take control of London without a fierce battle; how he won over the church; how he responded to various rebellions in the northern part of the country; and more.