Early Christian Architecture
S1, E2: Go back to the 4th century A.D, when Christians first began to erect large buildings for public worship. Taking you to the dawn of the 11th century, Professor Cook leads you through the most important examples of surviving ecclesiastical buildings from this period, including Santa Maria Maggiore in Rome and the Hagia Sophia in modern-day Istanbul.