S1 E1: Monday, November 3rd. Police detective Sarah Lund is about to leave her job in Copenhagen to move to Sweden. Troels Hartmann is gaining ground in his efforts to lead his party to power at city hall. Theis and Pernille Birk Larsen are the happy parents of three children. The discovery of the blood-stained belongings of a young girl prompts a police investigation that will change the lives of all involved.