Wheal Leisure is opened, but immediately hits ironstone that will require additional funds for gunpowder. At the mine, Zacky confides in Ross that his daughter Jinny is pregnant by Jim. Ross offers the young couple one of his cottages free of rent, so that Jim and Jinny can marry.