With Slean missing, Beowulf and Rate ride out into the forest to search for him, but with the enemy of Herot's people still at large, the forest is a dangerous place. Elsewhere, Rheda comes under increasing pressure - will she find the answers she desperately needs to unearth the traitor before her people turn against her?