S1, E5: Having barely survived the first part of their perilous journey, Beowulf, Elvina, Vishka and Breca continue towards the Mere to cement a new treaty. However, new dangers await them and as they unmask the Mere tribe's fatal secret, they fall under the formidable Thane Gorrik's suspicion.