Is Chemistry the Science of Everything?
S1, E1: Chemistry is the study of all matter, but matter at a very particular scale--that of atoms and molecules. Professor Davis begins by outlining his approach to this enormous topic and then introduces the periodic table of elements, one of the most powerful conceptual tools ever devised.