Lorenzo the Magnificent
S1, E5: Delve into the early life of Lorenzo, the most celebrated of the Medici, where he excelled as a poet, author, and diplomat. Grasp how Lorenzo skillfully balanced his obligations to the state with his love of art, family, and fine living. Witness his ascent to become chief advisor to Florence's government, and the political trials that led to a conspiracy and attempt on his life.