Magnificence Achieved
S1, E6: Assess the extraordinary accomplishments and influence of Lorenzo de' Medici, called Il Magnifico. Observe how, excommunicated by the pope and facing vast political challenges and threats of war, he almost single-handedly held Italy peacefully together, balancing the powers of Venice, Milan, Naples, and Rome, while maintaining his family's wealth and its grip on Florence.