Malkata Palace: Pharaoh, Foreigners, and Gods
S1 E2: Now, travel back to the 14th century B.C., a time of peace, prosperity, and plentitude for Egyptians. Learn how the Malkata Palace represents a microcosm of Egypt. Architectural details reveal little-known facts about religious rituals and telling insights into how pharaohs attempted to assert their domination over others.