The Guide to Essential Italy The Capitoline and the Colosseum
S1, E2: Adjoining the Capitoline Hill, take in the grand Piazza Venezia, with its Renaissance and Baroque palaces, famous talking statues, and masterful church of Santa Maria di Loreto. Continue with the imposing forums of Trajan and Augustus, finishing with the history and lore of Rome's iconic Colosseum, site of ancient entertainment and ritual.