The Foundations of Medici Greatness
S1, E2: Chart the extraordinary life of Giovanni di Bicci de' Medici, considered the founder of the Medici family. Learn how Giovanni founded the Medici bank, and rose through banking and government to a position of great wealth and eminence, building a coalition of Florentines dedicated to Medici interests. Observe how the Medici family and bank became a controlling interest in Florentine politics.