The Islamization of Asia Minor
S1 E3: First, learn how the Seljuk sultans created an Islamic Turkish Anatolia, which would become the heartland of future Ottoman sultans. Then, explore Seljuk developments in architecture, decorative art, and religion - including domed mosques, medresses (religious schools), and "whirling dervishes."