Africa's Wild Horizons The Kalahari
S1, E5: An immense, dry land dominates southwestern Africa. Here, sand covers the land in rippling dunes and rain drains away as quickly as it falls. Kalahari, meaning place of great thirst, is an appropriate name for one of southern Africa's greatest wildernesses.