The religion of Abraham
S1, E6: Did Muhammad want to create a new religion? Why does Islam purport to be the religion of Abraham? Why does Muhammad situate himself in the long line of prophets, just after Jesus? Is this the reason the names of Muhammad and Jesus appear together on the inscription on the Dome of the Rock in Jerusalem? Why has Islam been considered a heresy of Christianity?