A Woman Is a Woman
Godard's delightful romantic comedy tells the story of Angela (Anna Karina), an attractive nightclub stripper, who decides one day that she must have a baby. Her boyfriend, Emile (Jean-Claude Brialy) is resistant so suggests she approaches his friend, Alfred (Jean-Paul Belmondo). What starts out as a harmless joke quickly escalates into a flurry of misunderstandings, petty jealousies and arguments. Amongst Godard's most accessible works, Une Femme est Une Femme untangles the complexity of human relations with both humour and insight.