All the King's Men
Chronicling the rise and fall of demagogic politician Willie Stark. Stark starts out with a burning sense of purpose and a defiant honesty, but is gradually corrupted by the power he wields. Loosely based on the career of Depression-era Louisiana senator Huey Long.