Antony & The Johnsons: Turning - A Film by Charles Atlas and Antony
“Turning” - A concert film documentary captured during the critically acclaimed tour of Europe by Antony & The Johnsons and Charles Atlas during the autumn of 2006; it explores the heart and experience of that series of performances. Through its synthesis of Antony’s songs and Atlas' unfurling video portraiture of the 13 women who performed on stage, “Turning” is an intimate and cinematic journey exploring themes of identity, transcendence, and the revelation of a revolutionary feminine essence.