Bottle Rocket
Newcomer Owen Wilson, in a star-making performance, co-wrote the screenplay about three best friends who attempt to escape their suburban boredom through a life of crime. But these bickering, bumbling thieves are no match for the local "godfather" (James Caan) who leads them into the biggest heist of their careers. Co-starring Luke Wilson and Bob Musgrave in their film debuts.