Down to Earth
Leaving behind their cosmopolitan life, a couple and their three young children travel the ends of the earth searching for a new perspective on life. In their five-year journey across six continents, they live with some of the oldest indigenous communities on the planet. From the banks of Lake Superior in Michigan to the heart of the Amazon, from the Australian outback to the Kalahari Dessert, from the Andes to the jungles of India, they gain access to tribal sages never filmed or interviewed before. Without a crew or schedule, just one backpack and one camera each. And the curiosity to listen.