Emily Bronte's Wuthering Heights
Emily Bronte's timeless tale of love and passion comes alive in this stirring new film version starring Juliette Binoche and Ralph Fiennes. Shot on location in Yorkshire, this is the first screen adaptation to present Bronte's complete story of two generations of the Earnshaw and Linton families, as their lives and fortunes intertwine in a complex web dominated by the passionate relationship between doomed lovers Heathcliff and Cathy. Fiennes gives a dynamic performance as Heathcliff and Juliette Binoche dazzles in the dual roles of Cathy Earnshaw and Catherine Linton in a movie that captures all the power of the classic novel.