Twenty years after her terrifying encounter with knife-wielding killer Michael Myers, Laurie Strode is now a teacher at a private school. Although she has changed address and identity, she is still moved to take extreme measures when she learns of the homicidal Michael Myers' recent escape. Inevitably, the killer tracks her down, but this time he is in for a surprise.