Josquin -The Imitation Game
Is citation plagiarism? Not in the music of the Middle Ages and Renaissance. Composers cut, pasted, and conjured with existing melodies and created new works from historical material. The singer-researchers of Cappella Pratensis closely examine Josquin’s ingenious tricks of the trade and place him next to examples and followers like Busnois, Ockeghem, and Willaert.