Line of Life
Miloš Bajić was brought to the infamous Mauthausen concentration camp in the autumn of 1944, right after he began art school in Belgrade. Registered as prisoner 106621, with a note that said RETURN UNDESIRABLE, he secretly drew the crimes committed in the camp and every movement of the prisoners. He hid his drawings, knowing that he would be shot if they were found.