Lucerne Festival 2007
Gustav Mahler’s third symphony is, with its unequalled length of approximately 95 minutes, an exciting, mysterious, overbearing and moving piece. In the six parts of this marvellous symphony, Mahler expresses his musical vision on nature, and the place of mankind in nature. With Claudio Abbado and the Lucerne Festival Orchestra.