Lucibela - WOMEX 2018
In 2018, WOMEX was held in Las Palmas, Gran Canaria. One of its showcase participants, Lucibela, comes from the island of São Nicolau. Her assured, warm voice is formed from years of assimilation of the sounds of morna and coladera.