Mademoiselle C.
Carine Roitfeld is the most renowned fashion editor on the planet along with her opposite number at American Vogue, Anna Wintour. During her 10 years as editor-in-chief at Vogue Paris (2001-2011) she was renowned for her successes and scandals, but now Carine is embarking on her biggest challenge to date, the launch of her own ultimate fashion magazine, CR Fashion Book. This film offers a unique and privileged insight into the private and professional world of an enigmatic woman who has devoted over 30 years of her life to the fashion industry. Witness the creative processes behind the surface glamour as we follow Carine’s eventful journey from Paris to New York for the ‘anti-September issue’ launch, including her encounters with fashion royalty Karl Lagerfeld, Donatella Versace, Tom Ford, Diane Von Fürstenberg, Alber Elbaz and Alexander Wang to name but a few. We go behind the polished veneer of the international fashion industry, showcasing the hectic yet inspiring life of one of the few people in the world who does not make the wheel of fashion turn, but has the wheel of fashion turning around her.