Three stories about life in New York City. Woody Allen's segment revolves around a lawyer having problems with his mother, Martin Scorsese's segment, based on Dostoyevsky's `The Gambler', centres on an artist's romance, and Francis Coppola's segment is about a privileged daughter of separated parents who lives in New York's Sherry Netherlands Hotel.