N.W.A. and Eazy-E: Kings of Compton
This inclusive documentary takes a unique look at the most influential West Coast rap group in history and inventors of gangster rap: N.W.A. The life and death of controversial rapper Eazy-E and the birth of the career of highly successful actor, movie producer and rapper Ice Cube and world renowned music producer Dr. Dre is documented through never-before-seen candid interviews, personal photos and touching stories, giving insight into the real men behind the records. Eazy-E took America through the streets of Compton for an unforgettable ride, and created a new music style that spawned a billion dollar industry." to "The life and death of controversial rapper Eazy-E, the birth of the career of Ice Cube and world renowned music producer Dr. Dre is documented through never-before-seen candid interviews, personal photos and touching stories, giving insight into the real men behind the records. Eazy-E took America through the streets of Compton for an unforgettable ride, and created a new music style that spawned a billion dollar industry. This is the personal story of Compton boy Eric Wright and his journey to becoming the King of Gangster Rap as a man who actually lived the criminal lifestyle he featured in his music. His legacy is captured here in the way Eazy-E and N.W.A. changed the landscape of rap and hip hop forever.