Serpico
Al Pacino is on blistering form as Frank Serpico, the New York detective who made a one-man stand against corruption in the police force. His ideals quickly reduce him to an outsider before turning him into the NYPD's enemy number one. This is another cracking crime drama from director Sidney Lumet who went on to repeat his successful double act with Pacino in 1975's Dog Day Afternoon.