Sound of Metal
Ruben (Riz Ahmed) and Lou (Olivia Cooke) live together, two nomads traveling gig to gig on an endless American tour. Their music is loud, frenzied and passionate, until one day Ruben is overwhelmed by a severe ringing in his ears, which quickly gives way to deafness. Ruben is suddenly overcome by anxiety, depression, and soon enough his past addictions begin to surface. Ruben checks himself into a home for deaf addicts run by an eccentric deaf veteran, Joe. In this world of silence and under Joe’s tough, observant care, Ruben must confront himself more honestly than ever before. But the love and sound of his old life echoes in Ruben’s mind, calling for him to return… (Contains sequences involving strobe lighting which may trigger a seizure in those with photosensitivity epilepsy.)