Stravinsky - The Firebird
The Firebird is a rousing ballet, based on the mystical Russian story full of enchantment and love. This piece marked Igor Stravinsky's major breakthrough, and ever since its very first performance in 1910, the ballet has been a crowd favourite. This broadcast shows you the choreography of James Kudelka, in which classical ballet is combined with magical visual effects. Featured are top dancers...