The Chambermaid
Eve is a conscientious maid with a broad smile and kind demeanour. Punctual and enterprising, paying close attention to the details that make staying at a premier hotel so rewarding, she hopes her impeccable professionalism will bring her promotion to Hotel Presidente's exclusive penthouse floor. Long, laborious shifts prevent Eve from caring for her child while she helps guests with their own children. She records her day-to-day activities, from ensuring rooms are immaculately presented each morning and liaising with her colleagues and hotel maintenance staff to enrolling in the hotel's adult education programme, which will help her chances of promotion. When things don't result as planned, Eve transforms her lonely explorations and newfound courage into the necessary strength to face a life outside the glimmering tower.