The Chopin Shorts: Mixing Worlds Collection
The Chopin Shorts is a collection of animations made by award winning directors, produced to accompany the Puppet Animation film The Magic Piano. All the Chopin Shorts are set to a Chopin etude performed by Chinese Pianist Lang Lang. Each short is set to one of Chopin’s etudes. Mixing Worlds Collection consists of: "Paper Piano" (set to Opus 25. No. 7), which tells the tale of a young Venezuelan girl, who negotiates the urban jungle of Caracas every week to be part of the ground breaking Youth Orchestra movement “El Sistema” where kids, often from impoverished backgrounds, begin by learning music on paper instruments which they construct themselves. "Lexdysia" (set to Opus 25. No. 6) inventively combines live action and different forms of animation. A boy with dyslexia is struggling to read; the words contort into all manner of fantastical fare, and come out of the book and dance a wild dance around his room. "Chopin to Infinity" (set to Opus 10. No. 8) combines 3D animation with 3D aerial photography. This follows the flying machine as seen in many of the other Chopin Shorts on a journey over San Francisco Bay.