The Girl With All the Gifts
The near future; humanity has been all but destroyed by a mutated fungal disease that eradicates free will and turns its victims into flesh-eating “hungries”. Only a small group of children seem immune to its effects. At an army base in rural England, this group of unique children are being studied, subjected to cruel experiments by biologist Dr. Caldwell. The children attend school lessons daily, guarded by the ever watchful Sergeant Parks. But one little girl, Melanie, stands out from the rest. She excels in the classroom, is inquisitive, imaginative and loves her favourite teacher Miss Justineau. When the base falls, Melanie escapes along with Miss Justineau, Sergeant Parks and Dr. Caldwell. Against the backdrop of a blighted Britain, Melanie must discover what she is and ultimately decide both her own future and that of the human race.