The Memoirs of Giorgio Vasari: A Tuscan Artist
Mannerism shines in Tuscany with the artistic production of Michelangelo Buonarroti, Andrea Del Sarto, Jacopo Pontormo, Baccio Baldinelli, Rosso Fiorentino. Giorgio Vasari, the great architect, painter, writer from Arezzo, as in a diary tells his life and works in order to honour and spread the contents and stylistic themes learnt from his masters.