The Most Beautiful Boy in the World
In 1970, filmmaker Luchino Visconti travelled throughout Europe looking for the perfect boy to personify absolute beauty in his adaptation for the screen of Thomas Mann’s Death in Venice. In Stockholm, he discovered Björn Andrésen, a shy 15-year-old teenager whom he brought to international fame overnight and led to spend a short but intense part of his turbulent youth between the Lido in Venice, London, the Cannes Film Festival and the so distant Japan. Fifty years after the premiere of Death in Venice, Björn takes us on a remarkable journey made of personal memories, cinema history, stardust and tragic events in what could be Bjorn’s last attempt for him to finally get his life back on track.