The Story of Looking
'The Story of Looking' sees Mark Cousins prepare for surgery to restore his vision. Cousins explores the role that visual experience plays in our individual and collective lives. In a deeply personal meditation on the power of looking in his own life, he guides us through the riches of the visible world, a kaleidoscope of extraordinary imagery across cultures and eras. At a time when we are more assailed by images than ever, he reveals how looking makes us who we are.