The Thief of Bagdad
Ahmand, the Prince of Bagdad, has been blinded and taken prisoner as a beggar by the evil Grand Vizier Jaffar who pretends to usurp his reign and the love of his princess. Captive in a dungeon, Ahmand meets Abu, the best thief in Bagdad, and together they escape and fight to get Prince Ahmand's Kingdom back and of course rescue the princess.