Thelonious Monk - Jazz Greats
The idiosyncratic pianist and composer Thelonious Monk (1917-1982) is one of the all-time greats of jazz. He is seen here in performance with his quartet in Copenhagen, Denmark (April 17, 1966) and Warsaw, Poland (April 4, 1966).