Timmy Failure: Mistakes Were Made
“Timmy Failure: Mistakes Were Made” follows the hilarious exploits of quirky, deadpan hero, Timmy Failure, who, along with his 1,500-pound polar bear partner Total, operates Total Failure Inc., a Portland detective agency. An elementary school oddball, the clueless but confident Timmy (Winslow Fegley) must navigate the world of adults around him — which includes his overburdened mother (Ophelia Lovibond), her well-meaning boyfriend (Kyle Bornheimer), Timmy's teacher/nemesis (Wallace Shawn) and a school-mandated guidance counselor (Craig Robinson) — all in his quest to become the best detective in the world. Directed by award-winning filmmaker Tom McCarthy, “Timmy Failure: Mistakes Were Made” was written by McCarthy & Stephan Pastis based on the best-selling book by Pastis.