Anatomy of a Scandal
Parliamentary minister James Whitehouse is a happily married man with a loving family home, then a scandalous secret comes to light.
James scrambles to mitigate the scandal's impact, while a devastated but determined Sophie remembers happier moments and Kate weighs her next move.
Sophie feels the fallout from the accusations swirling around James, who rallies a longtime friend for support; Kate prepares for her first witness.
Kate questions Olivia about what happened in the lift; Sophie reels from new information about James; pressure mounts on the prime minister.
Needing time to think, Sophie takes the kids to the countryside; Kate is off her game in court; memories surface of James's long-ago encounter with Holly.
Ahead of a critical day in court, Kate confides in a friend, as Sophie pieces together the night she attended a university party with James and Holly.
Sophie's suspicions crystallize after James discloses more details about that fateful night at Oxford; an apprehensive Kate awaits the verdict.